Användarvillkor

Allmänna villkor för online-försäljning är i enlighet med konsumentskyddslagen, rekommendationerna i kammaren och internationella koder för e-handel. 

1. Betalningsvillkor

2. Frakt

3. Garanti

4. Returer

5. Köpeavtal

6. Personuppgifter

7. Reklamation

  

1. BETALNINGSVILLKOR

 Vid beställning går det att betala med: 

  • Betalningsorder / Faktura
  • Via elektroniska bank eller på en bank eller postkontor.

 

2. FRAKT

För kund i EU-länderna finns det inga dolda kostnader, som ytterligare skatt eller tullavgifter. För privatpersoner i EU-länder debiteras deras moms sats enligt Eu lagen fr.o.m 2015-01-01. För företag i EU och icke-EU 0% moms debiteras.

Alla varor skickas från vårt lager i Tyskland, Slovenien, Italien och Tjeckien!

Våra pålitliga logistikpartners är DHL, GLS, DPD och Kuehne + Nagel. Alla transporter är försäkrade.

Leveranstiden: max 7-10 arbetsdagar för leverans inom Norden.

Leveranstid listas under varje produkt och justeras automatiskt beroende på lager och din plats.

Med din beställning får du spårningsnummer, för att spåra din beställning på http://www.dhl.com/en/express/tracking.htmlc; www.dpd.com .; https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking; http://www.kn-portal.com/faqs/shipment_tracking_help/ 

Internationell leverans

Vi kan inte avgöra exakt fraktkostnader för internationella order. Du kan beställa online & och maila oss.  Så fort vi fått din e-post, kommer vi att skicka dig priser tillgängliga för ditt land och fraktrabatter vi kan erbjuda dig. 

3. GARANTI

Vi säkerställer att toalettsitsar inte har några fabrikationsfel när köparen använder de säkert. Utökad garanti gäller endast för den första köparen.   Skyldighet garanti för byten och reparationer av produkten är begränsade.

Garantin gäller endast om produkten installeras och används i enlighet med instruktionerna.

Vi ansvarar inte för kostnader för borttagning, returfrakt och ominstallation av produkten.

 

  •      Garantin täcker inte följande:
  •      Skador eller förlust på grund av naturkatastrofer som brand, jordbävning, översvämning, storm, etc.
  •      Skador eller förlust på grund av missbruk, vanskötsel eller felaktigt underhåll av produkten,
  •      Skador eller förlust till följd av felaktig borttagning, reparation eller modifiering av produkten,
  •      Skador eller förlust på grund av sediment eller främmande ämnen i vattensystemet som vatten kran,
  •      Skador orsakade av felaktig installation eller installation i farlig miljö,
  •      Skador orsakade av fysiska skador.
  •      Innan du returnerar den defekta produkten, vänligen kontakta oss för återbetalning.

 

Dessutom måste du bifoga ett brev som förklarar problemet. Returnerade produkt kommer inte att accepteras utan ordernummer.

Om du har ytterligare frågor om garanti, vänligen kontakta oss. 

4.  ÅNGERRÄTT: 15 DAGAR

Du kan returnera produkten inom 15 dagar utan några förklaringar, du behöver inte förklara, där du kan välja att skicka tillbaka en produkt med full återbetalning av beloppet. Kunden har rätt att inom 15 dagar från mottagandet av varor att underrätta företaget och frånträda avtalet, utan att behöva ange ett skäl för sitt beslut.

 

Alla anmälningar som lämnats in i tid gäller.

  • Varorna måste returneras inom 15 dagar.
  • Varorna ska skickas oskadad och oförändrade, med originalförpackning.
  • Skicka oss din förfrågan för att returnera produkten.
  • Alla returer kan genomföras först efter överenskommelse inom sju arbetsdagar och märkt med godkännande av oss.
  • Alla returer kan genomföras senast 15 dagar efter din anmälan om utträde.

 

Möjligheten att skicka tillbaka varan eller ånger gäller inte i följande fall:

På grund av hygieniska skäl varorna får inte användas eller installeras,

Varorna måste vara i originalförpackning, oskadade, med alla originaldelar och instruktioner.

 

Vi återbetalar köpesumman inom 15 dagar efter att ha besiktat den returnerade varan.

För mer detaljerad information om återlämnande av produkter vänligen kontakta oss via e-post. Vi erbjuder dig också att byta ut ditt objekt.

  • Portot kommer inte att återbetalas.
  • Vi tar inte ansvar för leverans.
  • Vi tar inte emot leveranser med lösen.

 

5. KÖPEAVTAL

Köpeavtalet skall hållas via företaget; du kan få det på skriftlig begäran. Skicka din ansökan till:

info@ebide.se

Tel: 0770-710 710

 

6. PERSONUPPGIFTER

Vi använda personuppgifter endast av tekniska skäl på webbplatsen för att ge dig tillgång till särskild information eller för att kommunicera med dig. Den insamlade personuppgifter kommer inte att ges till tredje part eller användas någon annanstans utan din tillåtelse. Anställda på www.ebide.se   är skyldiga att respektera dina konfidentiella data och är skyldiga enligt ett avtal om sekretess.

 

7. KLAGOMÅL

Leverantören måste skapa ett effektivt system för att hantera klagomål och bestämma en person som kommer att svara på telefonsamtal eller e-post i händelse av kundernas problem. Förfarandet för att lämna in klagomål bör vara tillgänglig på hemsidan, lätt att använda och konfidentiell.

Leverantören måste bekräfta att han mottagit klagomålet inom 5 arbetsdagar och meddela kunden om varaktigheten av bedömningen av klagomålet och hålla kunden informerad om proceduren.

Lösa tvister

Tvister skall lösas i Svensk tingsrätt och under dess lagstiftning.

 

 


Copyright©, Norvia AB Armégatan 29, SOLNA 171 71, Sverige | Handelsregisternummer: SE556631142801 ♦ BIC: SWEDSESS ♦ IBAN: SE44 8000 0832 7994 3803 0091

 

 Firewall debug console